StenMANI leder till kleptomani



image15


Som sagt.... Personen X har lätt stenmani, samlar på stenar och har enligt sig själv skålar med stenar runt om i sitt hem och trädgård (inget fel på det, alla bliva vi saliga av vår egen tro)

Hur stenarna kommer till X´s hem är en historia för sig, de kan komma av en slump eller genom tjuverier!! Igår blev jag vittne till ett av dessa brott, en rund och faktiskt väldigt vacker sten blev stulen utanför en av mina arbetsplatser inför ögonen på skärrade medarbetare till mig. X gick med bestämda steg mot en plats där det ligger stenar för prydnad eller kanske utfyllnad, vad vet jag!
X plockar upp stenen och står med den bakom ryggen för att sedan försöka stoppa in den i sina fickor (vilket nu X misslyckades med) däremot så är svarta sopsäckar galet bra att förvara stöldgods i..


Rövartåg. Jag trodde att jag var omgiven av ärliga människor, inte kasper jesper och jonathan i kamomilla stad..... ;)


Bilden har inget med personen X att göra mer än att det är stenar.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Wow Niclas! Jag har läst din blogg nu en stund...du har mycket käsnlor. Det visste jag men vissa sidor döljer du för omvärlden...våga visa dem vännen! Jag gillar dina sarkastiska sidor, du är en skoj frisk fläkt i tillvaron!
Men jag finns även i allvarliga stunder...
ha en fin kväll
CJ

2008-05-28 @ 21:56:29
Postat av: TildA

Jag har sagt det innan och jag säger det igen: du är så sjukt duktig på att uttrycka dig. Hoppas verkligen att du hittar motivation att börja plugga och få utlopp för all din jävla kompetens som just nu ligger och skräpar (du fattar vad jag menar).

Älskar dig, hårt och svårt. Alltid!

2008-05-28 @ 22:14:35
URL: http://kinell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0